De meest voorkomende vliegende insecten in Nederland

In Nederland zijn veel vliegende insecten die u liever niet in huis wilt hebben. De meest voorkomende zijn natuurlijk wespen, vliegen, bijen, muggen etc. Maar wist je dat er van deze insecten allemaal meerdere soorten van rondvliegen, zo zijn er in Nederland toch al gauw 6 of 7 soorten verschillende wespen en 8 verschillende soorten vliegen. Wat zijn nou de meest voorkomende en wat doe je er aan?

Duitse wesp

De duitse wesp is de meest voorkomende wesp in Nederland, ze zijn te herkennen aan de gele en zwarte strepen, stevige kaken en de wat meer rondere vorm. De steek kan erg pijnlijk zijn maar is in principe ongevaarlijk, tenzij ze toevallig direct in een bloedvat steken. Het kan wel gevaarlijk zijn voor de mensen die gevoelig voor de stof zijn, als dat het geval is ga na een steek direct naar de huisarts of EHBO bij een ziekenhuis.

Kamervlieg

Dit is de vlieg die u meestal binnen in huis zult tegenkomen, ze zitten het liefste in een warme omgeving. Zorg ervoor dat u uw afval goed afschermt, hier komen ze graag op af en hier zullen ze ook meestal hun eitjes in leggen, dat zijn er toch al gauw 600 tot 2000 per keer. Kamervliegen kunnen niet steken of bijten, maar ze kunnen toch flink vervelend zijn. Ook kunnen ze ziektekiemen overbrengen op mensen en dieren via hun poten, monddelen, haren en uitwerpselen.

De steekmug

Muggenbulten zijn ontzettend vervelend dus dit is een dier dat iedereen graag buitenshuis wilt houden. Deze muggen zijn vooral ‘s nachts actief en zijn graag rond stilstaand water. Het zijn de wijfjes die steken, dit kan een vervelende huidirritatie veroorzaken. Ook kunnen deze muggen verschillende ziekteverwekkende organisme overbrengen, gelukkig is in Nederland bijna iedereen hiertegen ingeënt.

De fruitvlieg

De fruitvlieg wordt door veel mensen beschouwt als de meest irritante soort vliegende insecten, dit komt omdat ze bijna altijd in grote aantallen zijn. Ze komen vooral af op gistend of rottend materiaal, hier leggen ze ook hun eitjes is. In principe is de fruitvlieg niet schadelijk voor de mens, ook zullen ze vers groente en fruit niet aantasten.

Maatregelen

Er zijn een aantal maatregelen die je voor al deze insecten kunt toepassen. Houd je huis goed schoon en berg je afval goed en gesloten op. Ook kunnen horren op maat de insecten buitenshuis houden. Houdt ook je goten en regenpijpen goed schoon om rottend materiaal te voorkomen.

Een Allergievrij Dieet

Heb je nog geen idee wat je vanavond eens moet gaan koken? Als je te maken hebt met een allergie van jezelf of iemand anders maakt dit de vraag nog iets lastiger. Want door allergieën kunnen er nog meer producten afvallen dan alleen hetgeen iemand niet lekker vindt. Bij Myprotein kun je aan verschillende supplementen komen die je toch geven wat je door een allergie niet binnenkrijgt. Maar wat is een allergie nou eigenlijk? Wat voor een soort allergieën kun je allemaal tegenkomen? En wat moet je doen als je vanwege je dieet toch niet alle stoffen binnenkrijgt die je lichaam nodig heeft om naar behoren te functioneren? Wij hebben daarover het één en ander uiteen gezet.

Wat is een Allergie?

Een allergie is een intolerantie voor een bepaald product of een bepaalde stof. Je lichaam kan niet tegen deze stof en zal zich hier dus tegen verzetten. Dit kan zijn door middel van bepaalde uitslag. Je krijgt dan heftige jeuk op verschillende plekken en ook blaasjes, branderige ogen en rode plekken. Het kan zich ook op een andere, misschien nog wel gevaarlijkere manier uiten. Soms verzet je lichaam zich op zo’n heftige manier dat alle klieren gaan opzetten. Daaronder vallen dus ook de klieren in de slokdarm. Dit kan als gevolg hebben dat je stikt. Een allergie is dus niet alleen vervelend en onhandig maar ook nog eens gevaarlijk. Niet iedereen heeft een allergie en ook de mensen met een allergie hebben dezelfde intolerantie. De soort intolerantie kan verschillen maar ook de mate waarop het lichaam op een allergie reageert. Een allergie is dus per persoon verschillend.

Verschillende Soorten Allergieën

Er zijn vele soorten allergieën. Je kunt allergisch zijn voor stof, pollen, huisstofmijt of bepaalde dieren. Hier willen we focussen op de zogenoemde voedselallergieën. Dit zijn namelijk geen dingen die je grotendeels kunt verhelpen door je huis goed schoon te houden, hypoallergeen beddengoed aan te schaffen en zoveel mogelijk binnen te blijven in het pollenseizoen. Je zult er steeds tegenaan lopen iedere keer dat je naar een winkel toegaat. Bij ieder product zal je het etiket moeten lezen om je ervan te verzekeren dat een product geen ingrediënt bevat waar je allergisch voor bent. Je kunt bijvoorbeeld allergisch zijn voor bepaalde noten. Die zijn opzich nog wel redelijk makkelijk te ontwijken. Lactose, daarentegen, is in zoveel producten geïntegreerd dat het erg lastig wordt. Lactose-intolerantie is daarom best een lastig probleem. Hetzelfde geldt voor mensen die allergisch zijn voor gluten en daarom dus een glutenvrij dieet moeten volgen.

Voldoende Voedingsstoffen

Omdat je een allergie hebt moet je vaak best wat producten laten staan. Soms is er wel een glutenvrij of lactosevrij alternatief te vinden, maar voor bijvoorbeeld melk, kaas of boter is dit erg lastig omdat dit pure producten gemaakt uit lactose zijn. Ook yoghurt en andere producten op basis van melk zijn dan afgekeurd. En gluten zitten al helemaal in vele producten. Het is dus belangrijk dat je echt een uitgebalanceerd dieet voor jezelf uitstippelt waarbij je de tekorten opvangt. Eventueel kun je ook denken aan supplementen. Deze kunnen je van vitaminen, mineralen, proteïnen andere stoffen voorzien.

Wat is narcolepsie? Leer meer over deze aandoening.

Narcolepsie is een chronische slaap aandoening, het brein kan de slaap-waak cycli niet goed reguleren. Personen die lijden aan narcolepsie, kunnen een sterke drang om te slapen voelen op elke moment van de dag. Vaak gebeurt het dat mensen die lijden aan narcolepsie spontaan in slaap vallen gedurende de dag voor een paar seconden of minuten. Er zijn ook extreme gevallen, narcoleptische personen kunne zo in slaap blijven voor ettelijke uren.

Voordelen voor narcolepsie patiënten

De meerderheid van de mensen die aan narcolepsie lijdt, ondervinden verschillende symptomen zoals eetstoornissen, met een verhoogde drang om verschillende voedingswaren te eten.

Als we ons baseren op de statistieken, komt narcolepsie vaker voor bij mannen dan bij vrouwen. Er zijn ook genetische links die bepalen of je al dan niet gevoelig bent om narcolepsie te krijgen. Maar tegenwoordig blijft de eigenlijke oorzaak van narcolepsie onbekend. Er zijn verschillende bewijzen dat een chemische stof in het brein, hypocretine geheten, een belangrijke rol speelt bij narcolepsie. Deze chemische stof helpt een persoon wakker te houden gedurende de dag en het houdt ook de REM fase, of rapid eye movement fase, tijdens het slapen stabiel en binnen het juiste tijdsinterval. Diegenen die lijden aan narcolepsie hebben heel lage hypocretine waarden. Het probleem is dat de redenen hiervoor nog altijd onbekend zijn.

De belangrijkste symptomen van narcolepsie zijn cataplexie, een plotseling verlies van onvrijwilligen spiertonus en dit kan aangezet worden door plotselinge emotionele reacties zoals woede, verrassing, lachen en angst. Overmatige slaperigheid tijdens de dag is ook een symptoom, mensen met narcolepsie zijn overdag vaak heel moe en kunnen dit niet onder controle houden. Ook kunnen er levendige hallucinaties voorkomen tijdens het begin van de slaap of net na het wakker worden. Een ander symptoom is dat de persoon allerlei handeling en bewegingen doet tijdens het slapen, maar bij het wakker worden heeft de persoon hier verder geen weet van.

De behandeling voor narcolepsie bestaat uit gedragsmatige modificaties. Hierbij horen korte en regelmatige dutjes wanneer de persoon zich slaperig voelt, een vast slaappatroon hebben, geen alcohol drinken en caffeïne vermijden net voor het slapen gaan.

Om een gezond lichaam te behouden, raden experts aan om een actieve levensstijl te hanteren.

Van de redactie van  Modafinil-kopen.nl.

Permanente ontharing zonder pijn

Vrijwel iedereen heeft te kampen met ongewenst lichaamshaar. Van een subtiele haargroei tot grote plekken met ongewenst haar, we kennen allemaal de frustratie en pijn die gepaard gaat met ontharing. Toch hoeft permanente ontharing niet pijnlijk te zijn, mits deze behandeling wordt uitgevoerd met de juiste apparatuur en door gespecialiseerd personeel. Voordat je start met behandelingen is het verstandig om eerst de feiten op een rijtje te zetten.

Lees meer op: http://www.emedlaser.com/

Pak de problemen aan bij de wortels

Bij scheren, epileren en waxen wordt het probleem niet permanent verholpen, het is dweilen met de kraan open. Laserontharing door Emed Laser is wél een permanente oplossing die het probleem aanpakt bij de oorsprong; de haarzakjes. Door deze te vernietigen kunnen er geen nieuwe haren meer groeien. Omdat dit proces alleen werkt op haren die zich in de groeifase bevinden zullen er altijd meerdere behandelingen uitgevoerd worden.

Ontharing zonder pijn

Een behandeling met laser klinkt misschien eng, toch is dit een zeer veilige methode. De laser werkt namelijk op het pigment in de haarwortels en niet op de huid. Wanneer je een zeer donkere huid hebt moet je deze wijze van behandeling altijd in overleg met de specialist laten uitvoeren. Sterker nog, de professionals van Emed laser zullen voor elke individuele klant een uitgebreide intake afleggen alvorens met de behandelingen te starten.

Is droog trainen voor vrouwen lastig?

Nee, zolang je maar weet wat je doet. Uiteraard kies je voor een duidelijk trainingsprogramma waarbij voldoende aandacht is voor de verschillende spiergroepen. Uiteindelijk gaat het er om dat je zowel je spiermassa probeert te onderhouden alsmede het onderhuidse vet weet te verbranden. De meeste cardio oefeningen zijn daarom ook gericht op het activeren van de spiergroepen. Hierdoor wordt niet alleen de verbranding gestimuleerd, het zorgt ook voor het onderhoud van de spieren. Combineer daarom cardio met krachttrainingen om het optimale resultaat te behalen. En let daarbij ook op droog trainen voeding.

 

Droog trainen: oefeningen en voeding

Droogtrainen zou eigenlijk een onderdeel moeten zijn van een streng regime waarin zowel aandacht is voor de voeding, alsmede voor de fysieke inspanning in de sportschool. Met alleen trainen kom je er niet, belangrijk is juist een uitgebalanceerd dieet om ervoor te zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Op die manier voorzie je jouw lichaam van de juiste energie in de juiste hoeveelheden. Extra aandacht dient daarbij uit te gaan naar de hoeveelheid eiwitten die je dagelijks tot je neemt.

 

Het belang van eiwitten in je voeding

Eiwitten zijn belangrijke bouwstenen voor ons lichaam. Door de krachtsinspanning tijdens cardio en de krachttraining wordt je lichaam gestimuleerd om spierweefsel aan te maken. Dit betekent niet dat je meer spieren krijgt. Om energie te produceren maakt het lichaam namelijk niet alleen gebruik van de aanwezige vetcellen maar ‘eet’ het als het ware ook spierweefsel op. Voldoende eiwitten garanderen een goede aanmaak van het spierweefsel waardoor je snel je figuur weer op peil hebt. Het vetpercentage wordt dus naar beneden gebracht terwijl de spiermassa wordt onderhouden. Het is dus een fabel om te denken dat je door krachttraining gespierder zou worden. De hoe veelheid aan testosteron in het vrouwenlichaam is daarvoor veel te beperkt. Zelfs voor mannen is het met een super streng trainingsschema nagenoeg onmogelijk om meer spierbundels te ‘kweken’. Degenen die beweren dat wel te doen, kun je beter links laten liggen. In veel gevallen gebruiken zij anabole steroïden om juist meer spieren op te bouwen.

Je hebt zin in een snack!

Of je nou zin om te snoepen hebt of tussen de maaltijden door je honger wilt stillen: op sommige momenten wil je een lekkere snack! Natuurlijk gaat een reep chocola of een zak chips er altijd wel in maar het is verstandiger om een gezond en verantwoord tussendoortje te nemen. Vaak vult een gezond tussendoortje ook nog eens beter en als bijkomend voordeel hou je hier geen schuldgevoel aan over. Maar wat is nou een gezonde snack?

Wat is een gezonde snack? 

Bij gezonde tussendoortjes denken we al snel aan fruit, noten, groentes en een bakje yoghurt. Toch kunnen deze gezonde snacks soms net niet aan je behoefte aan iets zoets en lekkers voldoen. Bovendien zijn sommige van deze snacks net wat lastiger om mee te nemen. Een tussendoortje als bijvoorbeeld een mueslireep lijkt in veel opzichten ideaal. Het is handig om mee te nemen en gezond. Of toch niet? Helaas bevatten mueslirepen en andere ‘gezonde’ repen uit de supermarkt vaak veel suiker, waardoor het al snel een minder gezond tussendoortje is dan dat je had gehoopt.

Maak je tussendoortje zelf! 

Gelukkig zijn er ook tussendoortjes te vinden die wel aan al je criteria voldoen! Een voorbeeld hiervan is een zelfgemaakte fruit, noten en zaden koek. De koek vult goed, is gezond, makkelijk mee te nemen en smaakt uiteraard heerlijk! Met een zelfgemaakt tussendoortje als deze koek weet je bovendien zeker dat er alleen maar superfoods in zitten en er geen onnodige suikers of vetten zijn toegevoegd.

Fruit, noten en zaden koek 

Het recept en natuurlijk alle ingrediënten die je nodig hebt voor de koek vind je bij ByFit. Daarnaast vind je bij ByFit ook allerlei andere gezonde tussendoortjes die je zullen helpen om de lekkere trek te stillen zonder schuldgevoel! Proberen? Klik hier voor het recept van een gezonde notenkoek

Afslankshakes voor mensen met een druk leven

Een leuke carrière. Veel leuke activiteiten met je gezin. Een druk sociaal leven. En dan zijn er nog zo veel andere dingen die je moet doen, van het schoonhouden van het huis tot en met het doen van de belastingaangifte. Logisch dat het daarom af en toe bij inschiet om tijd te besteden aan het afvallen. Veel mensen die willen afslanken gebruiken daarom afslankshakes. Deze beloven niet alleen dat je snel veel gewicht kunt kwijtraken, de maaltijden zijn ook nog eens in een handomdraai klaar. Op deze manier is het dus mogelijk om af te slanken als het druk is. Tenminste, dat is wat de makers van de shakes je willen doen geloven. Klopt dit echt?

Hoe werken afslankshakes?

Wellicht vraag je je als eerste af hoe het komt dat een afslankshake werkt. Als je een programma met een afslankshake volgt, dan vervang je twee maaltijden per dag door een maaltijdshake op basis van eiwitten. Bij het avondeten eet je een lichte maaltijd, bijvoorbeeld met groente en mager vlees. Bij sommige programma’s mag je daarnaast een aantal lichte tussendoortjes eten.

Waarom zijn afslankshakes effectief?

Ongetwijfeld ken je de verhalen van mensen die flink zijn afgevallen met behulp van afslankshakes. Dit komt omdat de shakediëten gebaseerd zijn op wetenschappelijk bewezen principes. Uit onderzoek is gebleken dat diëten die veel eiwitten bevatten leiden tot gewichtsverlies . Er zijn verschillende theorieën over waarom dit is. Zo kan het zijn dat je je lang verzadigd voelt als je eiwitten hebt gegeten. Een andere theorie is dat je lichaam meer warmte aanmaakt. Het zou ook kunnen zijn dat de eiwitrijke diëten goed werken omdat ze je spiermassa in stand houden.

Een dieet dat hoog is in eiwitten heeft daarnaast geen negatieve bijeffecten op het lichaam. Zelfs als je teveel eiwitten zou eten, dan wordt de energie uit deze eiwitten niet omgezet in vet.

Waar moet je op letten bij het kiezen van afslankshakes?

In principe werken diëten op basis van een afslankshake dus als een zonnetje. Maar hoe kies je nu een shake die echt goed voor je is? Er zijn verschillende dingen waar je op kunt letten.

Het type eiwitten

Niet alle afslankshakes bevatten hetzelfde soort eiwit. Sommige shakes zijn gebaseerd op eiwitten van bijvoorbeeld soja. Dergelijke eiwitten hebben een minder positief effect dan eiwitten uit bijvoorbeeld zuivel, zoals weipoeder. Andere soorten eiwitten hebben een sterker effect op je gevoel van verzadigdheid, zoals L-Caseïne.

Koolhydraten en suikers

Wat!? We hebben het toch over eiwitshakes? Waarom moet ik dan op koolhydraten letten? Helaas is het zo dat veel fabrikanten van afslankshakes alleen maar geïnteresseerd zijn in het verdienen van geld. Veel afslankshakes, ook van grote merken, bevatten koolhydraten en soms zelfs gewoon pure suiker als opvulmiddel. Deze shakes kun je beter vermijden, want er zijn goede alternatieven.

Extra ingrediënten

Als je twee van je maaltijden vervangt door afslankshakes, dan is de kans aanwezig dat je wat te weinig binnen krijgt van bepaalde voedingsstoffen. Sommige afslankshakes hebben hierin voorzien door extra ingrediënten toe te voegen. Kies een afslankshake die dit ook doet, omdat je anders heel veel extra geld kwijt bent aan supplementen. Daarnaast is het van belang dat je tijdens het avondeten goed groente eet, om op die manier ook veel voedingsstoffen binnen te krijgen.

Afslankshakes voor mensen met een druk leven

Afslankshakes zijn prima geschikt voor mensen met een druk leven die willen afvallen. De maaltijdshakes werken op basis van wetenschappelijk bewezen principes en zorgen er zo voor dat je snel kunt afvallen. De shakes zijn snel klaar, waardoor je waarschijnlijk nog minder tijd kwijt bent aan het klaarmaken van je ontbijt en je lunch. Let er echter wel op dat je een goede afslankshake uitkiest, want niet alle shakes zijn gelijk.

 

De 3 grootste voordelen van een koolhydraatarm dieet

Van plan om af te gaan vallen, maar ben je allergisch voor veel diëten? Kies dan voor een koolhydraatarm dieet. Dit is een van de beste diëten die je op dit moment tegen kan komen en prima te combineren met bijvoorbeeld een glutenallergie of een lactose-intolerantie.

De kracht van een koolhydraatarm dieet schuilt in het beperken van koolhydraatrijke producten. In plaats daarvan eet je gericht koolhydraatarme gerechten en die voorzien in de kortste keren voor een aanzienlijk vetverlies.

Misschien dat je je in het begin wat ziek voelt bij een koolhydraatarm dieet, maar effectief zal het zeker worden.

Effectief vet verbranden doe je koolhydraatarm

Effectief vet verbranden doe je met een koolhydraatarm dieet. Zeker als je dit aanvult met sporten kun je enorme hoeveelheden vet voorgoed verliezen. Maar los van het afvallen zijn er nog drie grote voordelen van een koolhydraatarm dieet die vaak niet genoemd worden, maar je zeker zullen overtuigen om – als je dan nog moet kiezen – voor een koolhydraatarm dieet te gaan!

Verlaagt je bloeddruk én cholesterol

Mensen met een te hoge bloeddruk en een te hoog cholesterol weten hoe lastig het is om je bloeddruk of cholesterol te verlagen. Veel gegeven tips werken doorgaans niet en hetzelfde geldt helaas voor veel medicijnen. Sterker nog, de meeste medicijnen hebben nare bijwerkingen waardoor het geen pretje is om iets aan je bloeddruk en cholesterol te doen. Maar wist je dat ongezonde voeding de hoofdoorzaak is voor zowel een te hoge bloeddruk als een te hoog cholesterol? We hebben het dan over vet en zout eten.

Door het probleem bij deze bron aan te pakken kun je zelf al veel verschil maken. Koolhydraatarme recepten zijn erg gezond en helpen je dus gegarandeerd om zowel je bloeddruk als cholesterol flink te laten dalen.

Diabetes

De kans op diabetes neemt toe als je veel suikers eet. En aangezien veel voeding grotendeels uit suikers bestaat, is de kans op diabetes voor steeds meer mensen een stuk groter. Diabetes is suikerziekte en erg vervelend. Je kunt jezelf er natuurlijk wel mee helpen door insuline te spuiten, maar dat is juist wat je niet wil. Je kunt de kans op diabetes niet geheel voorkomen, maar wel aanzienlijk verkleinen. Wederom door op je voeding te letten. Met name in je ontbijt. Een koolhydraatarm ontbijt kan de oplossing zijn. Koolhydraatarme voeding staat erom bekend gezond te zijn en de kans op diabetes te verkleinen. Wanneer je een koolhydraatarm dieet volgt, is dat natuurlijk heel mooi meegenomen.

Gelukkiger

Tot slot is een groot voordeel van een koolhydraatarm dieet dat je er gelukkiger van wordt. Dat komt door tal van factoren, allemaal het gevolg van een koolhydraatarme levenswijze. Omdat je gezonder eet, krijg je meer goede energie. Die energie moet je goed verbruiken en dus heb je zin om meer te gaan bewegen. Dat maakt weer endorfine aan, wat zorgt voor een gelukzalig gevoel. Anderzijds kun je je ook echt beter uitleven in je werk en op je opleiding. Indirect leidt een koolhydraatarm dus ook tot succes buiten je gezondheid op. En al die factoren bij elkaar opgeteld zorgen dat jij minder gestrest bent, beter uit kunt rusten en dus ook gelukkiger wordt. Een koolhydraatarm dieet is onder meer vanwege die reden ook erg geliefd bij mensen die zich ongelukkig voelen.

Conclusie

Twijfel jij nog welk dieet je moet gaan volgen? Weet dan dat een koolhydraatarm dieet een van de beste en meest verantwoorde manieren van afvallen is. Je kunt er niet alleen mee afvallen, maar wordt er ook gelukkiger en gezonder van. Zo verklein je de kans op diabetes en nemen ook je cholesterolgehalte en bloeddruk aanzienlijk af bij het eten van al die lekkere koolhydraatarme gerechten.

De top 5 gezondste groenten

In dit artikel worden de 5 gezondste groenten beschreven. Voor dat jij er achter komt welke groenten dit nou precies zijn moet je nog wel één ding weten. Er zit ook verschil in de gezondheid van groenten die anders zijn verbouwd. Sommige verse groenten worden bespoten, anderen niet. Het soort mest wat gebruikt wordt, de hoeveelheid zonlicht, de vervuiling van de bodem, zijn allemaal factoren die meespelen. Houdt dit dus goed in de gaten wanneer jij op zoek gaat naar de gezondste groenten!

 

Nummer 1: Boerenkool

Boerenkool is een echte superfood. Het is familie van de spruiten en van bijvoorbeeld broccoli en bloemkool. Boerenkool wordt steeds populairder en dit is niet voor niets. Boerenkool is namelijk heel erg gezond, goedkoop, en heel erg lekker. Boerenkool bevat een hoog gehalte aan vitamine A, C, K, en mangaan. Boerenkool is een wintergroente, wat betekend dat boerenkool van oorsprong alleen in de winter verkrijgbaar is. Wel is boerenkool uiteraard het hele jaar door verkrijgbaar via de vriezer! Het wordt echter wel aangeraden om de groenten van het seizoen te eten, dit is de meest natuurlijke manier.

 

Nummer 2: Rode bieten

Rode bieten zijn erg gezond, wat nog bij te weinig mensen bekend is. Rode bieten zijn vooral goed bij het voorkomen van hart- en vaatziekten. Ook kanker lijkt er door voorkomen te kunnen worden door de ontstekingsremmende factor. Genoeg redenen dus om lekker veel rode bieten te eten! Kijk echter wel uit bij het pureren van rode bieten, want hierbij krijg je al gauw te veel suiker binnen.

 

Nummer 3: Bleekselderij

Bleekselderij is erg makkelijk om rauw te eten. Ook erg lekker met een dipje van pindakaas. Daarnaast zorgt bleekselderij er voor dat je bloedruk en je cholesterol worden verlaagd. Bleekselderij kan wel erg goed in een sapje passen!

 

Nummer 4: Spinazie

Van spinazie weten veel mensen wel dat het veel ijzer bevat. Wat veel mensen niet weten is dat spinazie ook vitamine C, K, en A bevat. Daarnaast zijn er nog een aantal stoffen aanwezig in mindere mate, die ook erg goed zijn voor lichaam en geest. Spinazie kan heel goed door een salade!

 

Nummer 5: Spruitjes

Spruitjes worden door veel mensen als niet lekker gezien, maar iedereen weet dat ze gezond zijn. Er zijn genoeg manieren om spruitjes te eten op een manier dat iedereen ze lekker vindt. Probeer het dus eens uit! Spruitjes bevatten namelijk veel anti-oxidanten die jouw helpen om langer en gezonder in leven te blijven.

 

Eet gevarieerd en vooral veel van deze top 5 gezondste groenten. Op deze manier zal jij een lang en gelukkig leven hebben.

Laat geen toeslagen liggen

Maak jij al gebruik van alle toeslagen waar jij recht op hebt? Als je een laag inkomen hebt, dan is het in veel gevallen bijvoorbeeld zo dat jij recht hebt op zorgtoeslag. Sommige mensen denken dat zij dit dan automatisch krijgen van de overheid, maar dat is niet het geval, je zult er wel zelf een aanvraag voor moeten indienen. Doe dit ook zeker, het is immers jammer als jij geld misloopt waar jij wel recht op hebt.

Meer lezen